2020年4月3日 星期五

夕陽行業 - 疫情下推動琴行步向死亡

  在疫情下大家都過住封關,戶戶閉門的生活︳一眾大小朋友都留在家中,現在坊間上, DocuSign / Zoom 呢D美股已有唔小升幅,唔知大家有冇過用過呢兩個apps, 就好似要簽文件,簽合約,你要簽名咁,DocSign係要你係指定時間內係網上打過文件,send番俾對方就授理,過程中係由docusign做第三方,早前小弟個離岸戶口,就係由docusign搞好文件,就send番俾RM處理開戶, 省了很多時間

而Zoom呢個apps, 亦因為家中的小朋友要用黎即時上課,已知有部份不小學校要準備復課,實時上堂,每個學生要配有microphone 同聽筒,我相信再過多幾個月,香港就會開始唔夠電腦聽筒用,我係到呼籲大家,真係唔好買D好平價既microphone,因為係有"回音架", 你想下如果一班學生有40人,係zoom下每個人既裝備都唔同,回音又各異,你估下有幾嘈?(我知老師係可以關client音量, 但要老師實際操作又係另一回事)

網上學習呢個term講左十幾年,但今次疫情先係真真正正咁改變左我地既生活. 我相信係全民Zoom底下,家長好快就會由抗拒網上學習變做接受,如果有小朋友既你地,都會明白日日屈係屋企,同小朋友困獸鬥既感覺係點,係我眼中Zoom只係一個推動,佢將大家由抗拒用手機或電腦學習變成接受,亦令到一個行業步向夕陽 - 教琴。

你可能會話,教琴係老師一對一,你做緊乜,老師會睇到你有乜錯,可以即時教你,但網上學習, 你對住個youtube就無老師guide到你個技巧, 而且亦無人可以跟到你個進度係點。最近我留意到一個apps 公司,佢就解決左以上既問題,一個叫陪練既apps, 好似Ipad咁,放個鏡頭係你個ipad / 手機或tablet到,呢間公司就可以安排一個老師俾你,陪你練琴,跟到你進度之餘,仲改善埋你既手勢,係疫情底下,大家都唔想出街,琴行生意亦大減 , 呢個apps就可以令你慳番好多時間去琴行,在家上課, 最重要係價錢平一半以上 , 你可以揾到個好似朗朗大師級既老師,亦可以因應你價格睇鎹食飯,找個年輕的小伙子,如果琴行想換老師,你要開口同老師講要換人,中國人就要面子,你唔好意思開口,而琴行亦冇咁多老師俾到你換,就算有亦冇時間,但係呢D網上公司下,你想換幾多就幾多,完全冇換人麻煩既風險係到,想幾時上堂就幾時上堂。最岩要時間既香港人




如果你話係以前,我一定唔會去想呢D apps , 但係zoom推動下,全港網上上堂相信係必然之事,慢慢家長亦會接受到係將上課既模式轉為呢種網上學習既模式。特別係年輕既家長,對呢D新科技就更易接受,睇下呢間公司已接受C 輪融資,離上市亦不遠,真係可以留意一下
短短係呢個時間就做左3千萬訂單,我相信係不久既將來,5G帶動下,國與國之間既bandwidth會再進一步提速,就可以做到距國教學。呢個apps可以廣泛咁係華人市場立足,因為佢可以係菲律賓或大馬,找一D 平價勞工,你要廣東話有廣東話,要英文教有英文老師,再用呢D可以識華語既老師教番好似香港, singpaore呢D生活指教較高既學生. 

提外話,佢已經係facebook同wechat到賣廣告到香港了,暫時我估計應未有太多香港人了解同知道,唔知大家又覺得有乜行業係一路會差下去?

下期小弟會分享下點可以安全買到bitcoin方法,有興趣請subscription小弟




2 則留言:

  1. Zoom的這個網上教學概念很不錯,尤其可以利用「菲律賓或大馬,找一D 平價勞工」真的是好無敵。但相信會出現更多夕陽行業。。
    不過Zoom的股價相信現時已被高估了。。

    回覆刪除
  2. 美股還要觀察一下,反正時間多的是,找對的投資就行

    回覆刪除